El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
A més, s'ha acordat que les instal·lacions compliran tots els requisits mediambientals fixats en la normativa l'aplicació de la qual és competència de la Generalitat Valenciana

L'Ajuntament de Sagunt donarà suport a la instal·lació de la planta fotovoltaica vinculada a la gigafactoria de Volkswagen. Així es recull en el primer acord de la moció aprovada en el Ple Ordinari de la Corporació Municipal, presentada per Iniciativa Portenya. El text va ser defensat pel portaveu d'IP, Manuel González, i aprovat amb els vots a favor del PSOE, IP, PP, Ciutadans, VOX i el regidor no adscrit, i els vots en contra de Compromís i EU.
La moció aprovada defensa que la decisió d'instal·lar en Parc Sagunt II la gigafactoria de la Volkswagen, ha sigut la notícia econòmica de major importància en el nostre municipi, en les últimes dècades. A més, explica que l'oferta de Parc Sagunt II, anava acompanyada del compromís per part de l'executiu, de col·laborar i donar agilitat referent a les ajudes econòmiques i la gestió administrativa de tot el relacionat amb la urbanització del parc industrial, compatibilitzant-lo amb la construcció de la planta i agilitació de la seua futura posada en marxa. Per la seua part, la multinacional s'ha fet creditora a les ajudes del PERTE, oferint un projecte acompanyat d'una instal·lació fotovoltaica que produirà 150 MW de potència, entorn del 20% de l'energia que consumirà la gigafactoría.

«Esta aportació d'energia fotovoltaica s'emmarca en l'ús d'energies renovables, amb l'objectiu de reduir la petjada de carboni, i, per tant, millora l'eficiència energètica i la sostenibilitat de la megafactoría. No obstant això, estos dies arrere, s'ha presentat una plataforma conformada per diferents entitats, i encapçalada per EU i Compromís, que s'ha posicionat en contra de la planta fotovoltaica associada a la fàbrica de bateries. Esta oposició ha omplit portades de diaris locals, autonòmics i nacionals, que traslladen una falsa i negativa imatge de rebuig del nostre municipi a la instal·lació d'eixa planta de producció d'energia sola» incidix el text argumentatiu.
En este sentit, des d'Iniciativa Portenya consideren que «esta imatge és molt nociva per a la imatge d'un municipi amb vocació industrial i amb moltíssims dels nostres habitants dedicats a treballar en la indústria. Per este motiu, veiem necessari que este ajuntament deixe ben clar que la majoria dels ciutadans del municipi són favorables a la megafactoria i les instal·lacions que acompanyen esta fortíssima inversió».
Per tots els arguments exposats, s'ha acordat que l'Ajuntament de Sagunt donarà suport a la instal·lació de la planta fotovoltaica que, a més haurà de complir tots els requisits mediambientals fixats en la normativa l'aplicació de la qual és competència de la Generalitat Valenciana. Així mateix, l'acord serà traslladat al president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, així com a la Conselleria d'Economia Sostenible, a la Conselleria de Política Territorial i, finalment, a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+