Rècord d'obres presentades en la XXIX edició dels Premis Literaris Ciutat de Sagunt
En total, s'han rebut 242 peces literàries de narrativa, poesia i teatre, la qual cosa suposa un increment del 65 % respecte a 2025

La Delegació de Manteniment està duent a terme actuacions de millora de la il·luminació de diversos col·legis del municipi. Es tracta d'un dels objectius del departament per a disminuir l’empremta de carboni que generen les instal·lacions i millorar l'eficiència energètica.
En estos moments s'estan duen a terme estes millores en els col·legis Victoria i Joaquín Rodrigo, Romeu i Cronista Chabret, de fet, en els dos primers ja s'estan canviant totes les lluminàries existents per pantalles amb il·luminació LED amb les quals es podrà reduir el consum d'energia elèctrica millorant la lluminositat i permetent la possibilitat de fer, en un futur pròxim, instal·lacions d'autoconsum en les quals ja estan treballant.
Les inversions previstes en els col·legis en els quals s'està actuant són: CEIP Victoria i Joaquín Rodrigo, adjudicades per 36 565,37 € IVA inclòs; CEIP Romeu, adjudicades per 20 074,91 € IVA inclòs; CEIP Cronista Chabret, les obres estan en procés d'adjudicació per un valor màxim de 29 575,11 € IVA inclòs.

El regidor de Manteniment, Pepe Gil, i el regidor d'Educació, José Manuel Tarazona, s'han desplaçat als centres per a comprovar les labors que s'estan duent a terme. Gil ha manifestat que estes actuacions «estan emmarcades en el compromís de la Corporació per millorar les emissions de CO2 i anar a un model de transició energètica que ens permeta, en la mesura que siga possible, anar a models d'autoconsum energètic».
D'altra banda, Tarazona ha assenyalat: «Compartim un projecte de millora contínua de les nostres instal·lacions educatives, un compromís amb el confort i el condicionament lumínic a les aules, la sostenibilitat i la millora de l'eficiència energètica que suposa un estalvi en la despesa econòmica per consum de llum». El regidor ha assegurat que es tracta «d’un esforç inversor necessari en els nostres centres educatius com a Ciutat Educadora».
Quant a les actuacions, fa temps es van realitzar algunes en diferents col·legis per a millorar la il·luminació de les aules i dels espais compartits i al mateix temps disminuir tant el consum com les potències contractades. Ara era el torn de dur a terme estes actuacions de renovació de la il·luminació.

En total, s'han rebut 242 peces literàries de narrativa, poesia i teatre, la qual cosa suposa un increment del 65 % respecte a 2025
En este programa participa alumnat de 5é i 6é de Primària dels centres educatius del municipi i dels centres d'educació especial
Una delegació municipal visita l'estat de les actuacions executades per l'Ajuntament dins del Pla Edificant de la Generalitat Valenciana