Les Falles a Sagunt acaben amb un balanç positiu i una gran implicació de la comunitat fallera
El dispositiu de neteja de la SAG retira un total de 208 tones de cendres després de la tradicional cremà

El que fins a este moment havia sigut una proposta, hui s'ha convertit en una realitat amb la contractació per un període de tres mesos, prorrogables per tres mesos més, d'un total de 15 llocs de treball, repartits en dos treballadors socials, cinc tècnics superiors d'integració social i huit auxiliars d'ajuda a domicili.
La delegada de Serveis Socials, Mónica Caparrós, ha recordat que per segon any consecutiu s'ha posat en marxa el Pla d'Ocupació específica d'esta àrea amb els mateixos objectius que l'any passat de donar formació i proporcionar experiència laboral a una franja de població que sistemàticament veia tancades les portes d'accés al món laboral. “També busquem proporcionar estabilitat econòmica i autonomia a les persones que accedisquen a este Pla, un total de 15 persones que prèviament han sigut formades en cursos específics per a la demanda a atendre” ha manifestat la delegada, qui ha agraït “l'enorme esforç i treball tècnic i humà que ha fet falta per a aconseguir traure avant este nou Pla d'Ocupació, prioritzant la formació i la cerca d'autonomia dels usuaris que hi han accedit”.
Els objectius que es pretenen amb la posada en funcionament d’este programa són millorar la convivència i la qualitat de vida de la ciutadania a través del desenvolupament d'accions que reduïsquen i/o eliminen els indicadors de risc que en l'actualitat presenten bé per factors estressors com pot ser la cura a persones depenents, o per falta de coneixement en el maneig d'habilitats socials per a la criança de fills menors, i afavorir l'accés a l'ocupació a les persones que han participat en les accions formatives impulsades per l'Ajuntament, tancant així el cercle de formació-ocupació.
Totes i tots estos professionals van a participar en diferents experiències pilot del departament de Serveis Socials com per exemple ajudar a eliminar i/o reduir l'absentisme escolar mitjançant la posada en funcionament d'un programa que facilite l'atenció dels menors des de les 7.15 hores del matí fins a la seua entrada en el col·legi on estiga escolaritzat, atenent així la necessitat de les persones que han d'iniciar la seua jornada laboral abans de l'entrada dels menors als centres educatius, l'experiència es posa en funcionament en el barri de Baladre, on d'acord amb les dades del Pla Municipal d'Absentisme Escolar hi ha major nombre d’absentistes.
El dispositiu de neteja de la SAG retira un total de 208 tones de cendres després de la tradicional cremà
El termini per a la presentació d'un màxim de dos projectes per entitat al Gabinet de Promoció del Valencià acaba el pròxim 6 de maig
Serà del 27 de març a l'1 d'abril i la iniciativa pretén posar en valor la importància de la pràctica regular d'exercici físic per a millorar la salut, el benestar i la qualitat de vida