Estrena de Jat Jazz Bolling Flamenc amb Jorge Pardo i Álex Conde a Sagunt
El diumenge 28 de juny a les 20.30 hores l'Auditori Joaquín Rodrigo
La comissió guanyadora rebrà 1.000 euros, així com el reconeixement per aconseguir este títol en forma de banderola

El premi a la Falla Més Igualitària de Sagunt 2026 ha sigut atorgat a la Falla Teodoro Llorente. Amb este guardó, la regidoria d'Igualtat reconeix la iniciativa fallera que promou la igualtat de gènere i prevé la violència masclista.
En obtindre la major puntuació d'acord amb els criteris establits en les bases d'esta 18a edició, la comissió fallera guanyadora s'ha donat a conéixer per la Federació Junta Fallera de Sagunt (FJFS) en l'entrega de premis celebrada este mateix dilluns. A més del reconeixement que suposa guanyar este títol, cal destacar que el premi està dotat amb 1.000 euros i inclou una banderola acreditativa.
En la present edició, les comissions falleres que han presentat la seua candidatura a este guardó són un total de cinc: Falla Els Vents, Falla Plaça Rodrigo, Falla Teodoro Llorente, Falla Avinguda 3 d'Abril i Falla Sant Francesc.
El guardó premia la iniciativa fallera més igualitària mitjançant la valoració de criteris d'igualtat entre els quals destaquen una imatge respectuosa amb la dignitat de les dones o relacions igualitàries entre les persones amb la finalitat d'aconseguir una societat més justa, lliure i equitativa.
El jurat ha estat compost per l'alcalde de Sagunt i regidor de l'àrea d'Igualtat, Darío Moreno; tres representants del Consell Municipal de la Dona, dos persones de l'equip tècnic de la regidoria d'Igualtat i una persona de l'àmbit de la creació artística.
L'organització agraïx el treball realitzat i la implicació de la resta de les comissions falleres que han optat al premi. Així mateix, anima totes les falles de la ciutat a participar en la pròxima convocatòria del premi en 2027 amb l'objectiu d'integrar els valors igualitaris en el seu funcionament intern, en el llibret, en totes les seues activitats culturals i en els monuments fallers.

El diumenge 28 de juny a les 20.30 hores l'Auditori Joaquín Rodrigo
La intervenció, executada per la Diputació de València amb una inversió de 532.000 €, reforça la seguretat viària, renova el ferm i millora el drenatge de la via
En esta setena edició 28 municipis valencians i els seus establiments hostalers buscaran este reconeixement al compromís amb el reciclatge i l'economia circular