Adjudicat el contracte de construcció de nous lavabos públics al costat dels paellers de la Gerència
La intervenció compta amb un pressupost de 130.680 euros i un termini d'execució de dos mesos
Els equips treballen en torns de matí i vesprada amb larvicides i adulticides en diverses zones del terme municipal

El departament de Sanitat de l'Ajuntament de Sagunt ha reforçat els tractaments contra els mosquits en el municipi davant la proliferació d'estos insectes durant el mes d'octubre. Les pluges de les últimes setmanes han deixat zones d'aigua acumulada en les zones de marjal, on s'ha detectat presència de larves i l'aparició d'exemplars adults.
Els operaris de Lokímica, empresa adjudicatària del control de plagues a Sagunt, revisen de manera periòdica els focus catalogats en el municipi. Des de principis de mes, les inspeccions realitzades han detectat activitat larvària en diferents zones que són tractades. Les actuacions combinen larvicides, per a evitar que les larves arriben a la fase adulta, i adulticides.
A causa dels episodis de pluges i l'acumulació de zones d'aigua, s'han intensificat els treballs amb personal en torns de matí i vesprada fins a completar el tractament de tots els focus. Entre els espais tractats es troben zones d'especial incidència com el Grau Vell, la marjal dels Moros, la desembocadura del Palància, la zona nord del riu, l'entorn de l'hospital i Corint, Malva-rosa i Almardà.
“La combinació de pluges i temperatures suaus ha afavorit la proliferació de mosquits per tot el territori. Pel que respecta a l'actuació municipal, hem reforçat els equips i mantindrem els tractaments fins que la població torne a nivells normals”, ha assenyalat el regidor de Sanitat, Javier Timón.
A més dels treballs programats, els equips continuen atenent els avisos de la ciutadania. El departament de Sanitat recorda que pot comunicar-se la detecció de possibles focus o la presència anòmala de mosquits a través del correu electrònic sanidad@aytosagunto.es o de l'aplicació de l'Ajuntament de Sagunt. També recomana evitar l'acumulació d'aigua en recipients, tests o canalons en l'àmbit domèstic.

La intervenció compta amb un pressupost de 130.680 euros i un termini d'execució de dos mesos
L'esdeveniment se celebrarà el dissabte, 7 de novembre, a les 17.00 hores pels carrers de Sagunt
S'han seleccionat cinc títols, que passaran a formar part de les biblioteques de les aules, adaptats als interessos i necessitats de cada etapa educativa