Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña



Avui finalitza el cicle de conferències “Sagunt Patrimoni de la Humanitat: Converses a la Via del Pórtic”, una iniciativa en la qual han participat destacades personalitats del món de la literatura, l'arqueologia, la cultura i la universitat, a més de col·lectius locals relacionats amb el patrimoni, amb la finalitat d'iniciar el procés perquè Sagunt presente una candidatura davant la UNESCO per a ser declarada Patrimoni Mundial de la Humanitat. A partir de les 19 hores tindrà lloc una taula redona com a clausura d'aquestes jornades. Les associacions locals "Col.lectiu pel Patrimoni Històric”, “Centre d'Estudis del Camp de Morvedre”, “Centre Arqueològic de Sagunt”, “Voluntaris pel Patrimoni” y la “Associació Ludere et Discere” exposaran les conclusions de les jornades.

Per la Via del Pòrtic han passat grans ponents que han posat en valor el patrimoni històric de la ciutat per a valorar els elements singulars i específics de Sagunt, de cara a la candidatura de la ciutat com a Patrimoni de la Humanitat. Concretament, Santiago Posteguillo, famós escriptor de novel·la històrica, va parlar sobre el patrimoni i la importància de la seua conservació; Magi Seritjol, director de Tàrraco Viva va destacar en la seua conferència la posada en valor de la “Dinamització Cultural”. Per la seua banda, l'arqueòloga, Carmen Aranegui, va tractar el tema de la Romanització, un dia abans que Sagunt fóra declarada, en les Corts Valencianes, Capital Valenciana de la Romanització. El catedràtic de la Universitat de València, Pere Pau Ripolles, va oferir una xarrada sobre la numismàtica, en la qual va afirmar que la producció de monedes a Sagunt va situar a la ciutat com la més important del Mediterrani i una de les més rellevants de la Península Ibèrica en l'antiguitat. Jesús Huguet, del Consell València de Cultura, va fer una xerrada sobre Patrimoni de la Humanitat i la preparació de la candidatura de Sagunt. Huguet va afirmar que Sagunt compleix la majoria de criteris per a convertir-se en Patrimoni de la Humanitat i que existeixen molts factors que juguen a favor de la candidatura. Per la seua banda, el vicerector de la Universitat de València, Antonio Ariño, va oferir conferència sobre “Patrimoni Cultural” en la qual va explicar que per a encaminar bé la candidatura de Sagunt com a Patrimoni de la Humanitat calia tenir clar el significat de patrimoni, cultura i ben immaterial. Dilluns passat, Manuel Civera va tancar el cicle de conferències, parlant sobre la Jueria i l'urbanisme històric de Sagunt.


La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny