Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
L'objectiu del projecte, que ha sigut cofinançat pel FEDER de la Unió Europea, és transformar l'espai en un lloc inclusiu sense barreres arquitectòniques
La remodelació del saló de plens del Consistori ja ha acabat i este mateix matí ha tingut lloc la firma de l'acta de recepció de les obres. El propòsit d'esta intervenció era modernitzar la seu de la sobirania municipal i transformar-la en un lloc inclusiu sense barreres arquitectòniques i amb els mitjans tècnics actualitzats.
Esta operació renovadora, impulsada pel departament de Contractació de l'Ajuntament de Sagunt, ha comportat una inversió total de 119.744,71 euros. I ha comptat amb una ajuda procedent del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea.

L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha destacat que esta intervenció té com a «axioma bàsic l'accessibilitat» i s'ha mostrat molt content amb el resultat perquè considera que «ajuda a la dignificació de la política» que es fa a l'Ajuntament: «El ple de l'Ajuntament és el lloc on residix la democràcia a nivell municipal i, per això, ens havíem d'assegurar que fora un lloc que permetera l'accés de tot el món. Perquè totes les persones, independentment de les seues característiques i condicions, pogueren participar de la vida pública i política del municipi i del nostre Ajuntament».
Darío Moreno també ha matisat que l'accessibilitat no ha sigut l'únic element que s'ha tingut en compte en l'operació de remodelació: «Parlem d'un saló històric i, per tant, s'ha fet una rehabilitació absolutament respectuosa amb eixe caràcter històric i cultural. A més a més, també s'han incorporat alguns elements de noves tecnologies per a assegurar-nos que el propi saló de plens continue sent absolutament funcional».

El regidor de Contractació, Javier Raro, ha manifestat que la inversió «té com a objectiu la modernització completa del saló de plens i, especialment, se centra en aspectes d'accessibilitat». Així mateix, l'edil de l'Ajuntament de Sagunt ha assegurat que «s'han complit els terminis» i, per tant, els actes fallers que habitualment es duen a terme en el Consistori podran desenvolupar-se amb normalitat. «D'esta manera, en el pròxim ple del mes d'abril serà quan este espai quede obert per a la Corporació Municipal. I, des de llavors, els plens tornaran a la Casa Consistorial en un saló de plens modernitzat i adaptat als nous temps», conclou Javier Raro.

L'operació s'ha centrat en la rehabilitació integral del saló de plens per a convertir-lo en un espai de 133,10 m² amb un aforament de 75 persones entre públic i integrants de l'hemicicle. La modernització d'este saló, que alberga diversos actes institucionals i les sessions plenàries de la Corporació Municipal, garantix una accessibilitat adequada i una redistribució de seients que promou una experiència més inclusiva i versàtil, a més de complir amb les seues funcions institucionals.

Les accions clau d'esta intervenció han consistit en l'eliminació de barreres arquitectòniques, instal·lant un punt d'accés adaptat per a garantir l'accessibilitat de la ciutadania; la supressió de les barreres visuals existents mitjançant la redistribució de les butaques dels regidors i les regidores, creant així un espai obert al públic, permetent una disposició radial de seients que facilitarà la interacció entre la zona d'autoritats i la del públic.
D'igual mode, les butaques han sigut reemplaçades per altres noves que s'adapten a esta nova distribució, més àmplia a causa de l'eliminació d'escalons. Estes butaques complixen amb estàndards de comoditat i accessibilitat. El solat i el sòcol s'han renovat completament, igual que les portes d'accés. Finalment, s'han instal·lat nous equips i sistemes d'il·luminació, audiovisuals i informàtics per a garantir que l'espai estiga equipat per a funcions més enllà del seu ús institucional, com actes i esdeveniments culturals.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny