Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
La moció explica que estos tres elements són un focus d'atracció turística, especialment de turisme nacional i font de riquesa per a la ciutat

La Corporació Municipal, reunida dijous passat en el Ple ordinari del mes de novembre, va aprovar instar la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport a adoptar mesures organitzatives i pressupostàries necessàries per a garantir l'obertura del Teatre Romà, el Castell i el Museu Arqueològic tots els dies de l'any.
Este acord va tindre el seu origen en una moció proposada per Vox i defensada en el ple pel regidor Tomás Serrano, que requeria estos recursos per a obrir al públic els dilluns de pont, siga nacional o autonòmic, prenent en consideració a més els dilluns festius en comunitats autònomes diferents dels de la Comunitat Valenciana, promovent també la difusió d'això als visitants mitjançant els mitjans de comunicació oportuns.
Compromís, per la seua banda, va presentar una esmena a esta moció en el sentit d'augmentar esta petició d'obertura a tots els dies de l'any. L'esmena va ser aprovada amb els vots a favor de PSOE, Compromís i EU, amb els vots en contra de PP i Vox i amb l'abstenció d'IP.
La moció, amb esmena inclosa, va ser aprovada pels vots a favor de PSOE, PP i Compromís i les abstencions d'IP, Vox i EU.

Esta moció argumentan que «la ciutat de Sagunt té la sort de comptar dins del seu extens patrimoni amb tres elements especialment singulars com són el Teatre Romà, el Castell, i el Museu Arqueològic. Per la seua transcendència històrica, cultural i monumental, el Teatre i el Castell, són considerats Patrimoni Històric i Nacional, sent el Museu el complement ideal de tots dos monuments».
Així mateix, l'acord explica que estos tres elements són un focus d'atracció turística, especialment de turisme nacional i font de riquesa per a la ciutat, en suposar pernoctacions, despesa en hostaleria i comerç, a més de ser ambaixadors del llegat històric. I afig: «La veritat és que els moments de major afluència a estos recintes coincidixen amb els ponts trobant-se els visitants amb la desagradable sorpresa que es troben tancats els dilluns, com ha succeït este últim 9 d'Octubre».
Així mateix, indica que, en dependre els tres centres de la Conselleria de Cultura, correspon a esta adoptar «les mesures necessàries per a suplir esta deficiència que suposa un perjudici per als interessos del municipi i a este Consistori sol·licitar l'adopció d'estes».
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny