Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El projecte compta amb una subvenció de 550.000 € de la Diputació de València per a aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030

L'Ajuntament de Sagunt ha iniciat hui la renovació de l'enllumenat públic de Ciutat Vella gràcies a una subvenció de 550.000 euros que atorga la Diputació de València per a impulsar projectes concordes als Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030 compromesos en el marc de les Nacions Unides.
«El projecte permetrà, d'una banda, renovar un sistema d'enllumenat obsolet i millorar les característiques lumíniques de Ciutat Vella. I, d'altra banda, reduir el consum energètic amb una il·luminació tipus LED, molt més eficient», ha explicat el regidor de Medi Ambient i Transició Energètica, Jorge Vidal. D'esta manera, tal com ha manifestat el regidor: «Es complix amb un compromís del Govern que és millorar la il·luminació, amb un major estalvi econòmic i una reducció de les emissions. Continuem fent passos per a donar lloc a una ciutat plenament sostenible i, al temps, estalviem més de 50.000 € a l'any en consum d'energia».

Les lluminàries actuals de Ciutat Vella tenen més de 35 anys i les condicions d'il·luminació, així com l'eficiència energètica que oferix este sistema obsolet d'enllumenat resulten insuficients donat el desenvolupament tecnològic que han experimentat els equips d'enllumenat en les últimes dècades. Els canvis normatius d'aplicació a esta mena d'instal·lacions en l'àmbit de l'eficiència energètica indiquen que la vida útil d'eixe sistema d'enllumenat públic ha arribat a la seua fi.

D'esta manera, els llums de vapor de sodi que actualment il·luminen Ciutat Vella seran substituïts per punts de llum dotats de tecnologia LED que milloren el rendiment energètic, econòmic i lumínic. A més, este nou sistema d'enllumenat permet la telegestió punt a punt amb la possibilitat de programar en remot diferents nivells de regulació. Amb el nou enllumenat públic s'estalviaran 312.516 kWh anuals i un total de 61.632 euros a l'any, 52.293,78 euros en facturació elèctrica i 9.338 euros en manteniment i conservació.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny