El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
El Ple ha aprovat la moció presentada per PSOE, Compromís, Partit Popular i Esquerra Unida


El Ple Municipal de l'Ajuntament de Sagunt ha aprovat una moció segons la qual concedix un reconeixement especial al Voluntariat pel Patrimoni Històric de Sagunt. A més, acorda traslladar el contingut d’esta moció a la regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sagunt, a Patrimoni Nacional, al Govern del Regne d'Espanya i a la Generalitat Valenciana.
Esta moció, que ha proposat Compromís amb el suport de PSOE, PP i Esquerra Unida, es basa en la gran tasca que ha realitzat este grup de voluntaris en el monument saguntí, ja que porten anys contribuint a la conservació del patrimoni cultural mantenint net i lliure d'espècies invasores el castell i els seus voltants.

Esta associació, que està constituïda per veïns i veïnes del municipi, realitza esta tasca de manera totalment altruista des de fa huit anys.
Per a fonamentar esta moció, s'ha insistit que el voluntariat és una activitat que guanya cada vegada més importància en tots els àmbits de la vida pública i que són molts els voluntaris i voluntàries que d'una forma desinteressada donen el seu temps, els seus recursos i la seua capacitat de treball i organització per a omplir eixos llocs on les administracions públiques o les empreses privades no arriben.

D’eixa manera, tal com argumenta la moció aprovada, el voluntariat s'ha tornat un camp essencial i, com diuen, entre molts altres, la filòsofa valenciana Adela Cortina: esta activitat configura un nou sector econòmic que ha de ser considerat i reconegut per la seua fonamental tasca en bé de la societat.
La moció explica: «Al nostre municipi hi ha una associació de voluntariat que porta anys lluitant i posant tot de la seua part per tal de mantenir en el millor estat de conservació possible el nostre patrimoni cultural». Així mateix, assenyala: «Una tasca ingent que esta societat de voluntaris ha hagut d'enfrontar donada la desídia i el maltractament que des de les altres instàncies del poder de l'Estat Espanyol pateix el nostre monument més antic, però que és també un orgull per a tots els saguntins i saguntines: el castell que corona la muntanya sobre la qual s'assenta el casc antic de la nostra ciutat».
La tasca que realitza el Voluntariat Patrimoni Històric de Sagunt, tenint en compte tots els anys i el treball que ha dut a terme al castell i els seus voltants, estalvia un milió d'euros tant a l'Ajuntament com a altres administracions públiques, dignificant i mantenint el castell, segons la moció.

El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+