Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
L'empresa adjudicatària del servei de control de plagues a Sagunt, Lokímica, ha impartit esta dinàmica formativa de caràcter preventiu

El departament de Sanitat de l'Ajuntament de Sagunt ha organitzat hui, 28 de novembre, una xarrada formativa sobre la vespa asiàtica. La dinàmica ha sigut impartida en les instal·lacions del Consell Local Agrari per Jesús López, biòleg i delegat a València de Lokimica, l'empresa adjudicatària del servei de control de plagues a la ciutat.
L'acció formativa, dirigida als tècnics del Consell Local Agrari i a la Guàrdia Rural, s'ha centrat en la identificació dels adults de vespa asiàtica i dels seus nius amb la finalitat de distingir-la d'altres espècies de vespes, encara que també s'han tractat altres aspectes relacionats amb esta espècie invasora com són la seua expansió, biologia, els danys que ocasiona i les estratègies que s'estan emprant per a controlar-la.
El regidor de Sanitat, Javier Timón, ha explicat que esta formació s'ha realitzat amb dos clars objectius: «Aprendre a protegir-se davant l'aparició d'un o diversos exemplars de la vespa asiàtica, així com ensenyar a saber identificar l'espècie, els seus nius i conéixer com s'ha d'actuar davant la seua aparició».
Per al regidor esta xarrada resulta «fonamental com a mesura preventiva», ja que és la Guàrdia Rural la que transita habitualment per les zones en les quals pot aparéixer la vespa asiàtica: «La detecció precoç ens pot permetre controlar l'aparició de l'espècie amb major facilitat i impedir que s'estenga com ha ocorregut en altres llocs de la geografia espanyola».
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny